azie2011.reismee.nl

Terug in HCMC / Saigon

Sorry, we hadden beloofd niet meer te schrijven maar we hebben toch nog wat meegemaakt.

Vandaag vertrokken van Phu Quoc naar Saigon. Op het eiland hebben we wat rondgelopen, over het strand gesjokt en toch wel genoten van de zon, ruim 30 graden. In NL is het nu rond vriespunt?? Het hotel Kim Hoa is langzaam aan het aftakelen. We hebben veel wild gezien, honden, katten, gecko's, muggen, spinnen en kakkerlakken. Overal kwam wel water uit, ook wanneer de kraan niet aanstond. Het personeel was onbeschoft, ongeïnteresseerd, zeer traag, lui en nog meer van dat soort eigenschappen.

Helaas moesten wij door een fout van de reisorganisatie 3 maal van kamer wisselen. Volgens de website zouden we een bungalow krijgen maar ineens is dit een standaardkamer geworden. Hier staat tot op de dag vandaag niets over vermeld. Wij zijn ook niet akkoord gegaan met de standaard kamer. Dit wordt nog een leuk gesprek met Outsight.

Maar waarom we toch iets schrijven hier is het feit dat we dachten veilig te zijn aangekomen in Saigon. Dit was ook zo. Reis naar hotel ging voorspoedig. Nog een souvenir gekocht in de Ben Thanh market en wat weasel coffee. Variant op de Civet, stukje goedkoper ook. Vervolgens wat eten. Dit in een zijstraatje nabij ons hotel.

Toen we op straat aan het eten waren kwam er een motor met een rotgang het nauwe straatje door en klatste zich in het drukke verkeer. Almar merkte nog op dat dit een halsbrekende stunt was, zo de bocht te nemen een drukke straat op. Totdat er vlak achteraan een andere motor met een passagier luid schreeuwend achteraan kwam met een getrokken pistool in de lucht! We gingen meteen op zoek naar de camera's van de Bollywood film opname. Maar die kwamen niet voorbij. Wat er aan de hand was weten we niet maar een getrokken pistool is wel apart om mee te maken.

We gaan zo maar weer de straat op met kogelwerend vest om nog even van onze vakantie te genieten, rare snuiters die Aziaten!

jeannette

Toen ik de naam Outsight las had ik even een kleine flashback. Maak foto's van je miserabele hotel, zorg voor bewijsmateriaal en ga vooral klagen bij de directie, je plaatselijke agent en leg dat ook vast. Stuur ook vast een mail naar Outsight over de situatie om bij terugkomst stevig in je schoenen te staan. Wij hebben in Hanoi en het noorden van Vietnam ook erg slechte ervaringen gehad. Outsight heeft ons wel de helft van de hotelkosten van Hanoi vergoed, maar dat is maar een schrale troost.
Ondanks alle ellende hoop ik dat jullie toch nog een aangename reis hebben.

anja en joop

zo zie je maar weer, dat uit eten gaan niet altijd even veilig is. Zaten jullie niet met getrokken mes te eten? De temperatuur is hier weer boven nul, al is dat pas sinds vandaag. De overgang zal dus niet al te groot zijn (een graad of 20 - 25) Groetjes en tot zaterdag, we zullen voor een knallend diner zorgen.

Milko

Viel ik erg op...we wilden jullie gezichten zien als er echt iets gebeurd op je vakantie! Frans Bauer reed de motor.......echt niet gezien? Kom nu maar veilig thuis het is nu leuk geweest. Zie jullie snel groet je broer en zwager. Oja......er is nog niet getrouwd dan blijft het broer van....tja weer een feest door de neus geboord.
Groet Milko et las famillias

Meridian Travel