azie2011.reismee.nl

Op weg naar Vietnam!

Vandaag de grote dag of de boeking gemaakt over het internet met Mekong Eyes ook daadwerkelijk nagekomen zou worden. Eerst moest er uitgecheckt worden. Wij bleken 3 dagen geleden een rekening niet betaald te hebben. Helaas krijg je in Cambodja niet altijd een kopie mee, en als we die al hadden gekregen hadden wij die al weer weggegooid. De rekening werd kwijt gescholden aangezien zij geen bewijs konden laten zien. Op de nieuwe rekening hadden ze de lunch van gisteren vergeten. Wij zijn de lulligste niet en hebben dit aangegeven.

Precies om 11 uur stond Mr. Hen voor ons. Tot zover ging het dus goed om in Vietnam te komen. Door hem werden we op de boot gezet. En tot nu hebben we niets hoeven betalen. Dit gaat goed.

Aangekomen bij de grens moesten we de boot af. Stempels in ons paspoort en een papiertje werd eruit gehaald. Allemaal de boot weer op. Stukje varen en allemaal de paspoorten inleveren en de boot weer af. Hier bleven we, ondertussen aan Vietnam kant, een uur wachten. Bijna niemand wist wat er ging gebeuren, op 1 persoon na. Een eigenaar van een bank legde ons uit dat hij 1 maal per maand dit meemaakt. Soms duurt de Vietnamese kant 10 minuten, nu wat langer. Waarschijnlijk door Nieuwjaar, Tet genaamd. 2 weken daarvoor en 2 weken daarna gaat het allemaal niet zo snel. En 3 februari was het hier 'Tet' Maar na een uur allemaal de boot weer in en toen waren we formeel in Vietnam.

Onderweg vertelde de bankeigenaar over het leven aan de Mekong. Grappig zo'n gids.

Aangekomen in Chau Doc werden we opgewacht door 2 heren. We liepen met onze koffers naar een grote Jeep, tot grote tevredenheid van Sabrina, om daar aan voorbij te lopen en op een fiets riksja gezet te worden. Ieder een koffer en fietsen maar. Erg grappig vond Almar. Zeker na de reactie van Sabrina.

In het hotel werd er gevraagd of we via Mekong Eyes komen. De internet boeking is dus tot nu goed gegaan. We hebben in ieder geval onze vooruitbetaling eruit!

Eerst wat gegeten in een restaurantje op de hoek en vervolgens..................een drankje om bij te komen.

Meridian Travel