azie2011.reismee.nl

Siem Reap en Zonsondergang Angkor

Vandaag een (deel van de) dag rust genomen. Na een goede nachtrust werden we om 8.30 uur gewekt door de wekker. De dag aan het zwembad gelegen wat een lekker kleurtje opleverde. Om 1.30 uur werden we opgehaald door Mr. Mab, onze tuktuk chauffeur. Door hem werden we naar het Angkor Wat complex gereden voor een zonsondergang. De eerste indrukken van Angkor hebben we dus al gehad.
Boven op de berg was een stukje tempel waar honderden mensen (voornamelijk Aziaten) op stonden, al dan niet met mondkap. Hier was een uitzicht over Siem Reap. Wij hadden gehoopt op tempels. De zon zakte langzaam weg en zo ook het enthousiasme. Het viel ons zeer tegen. Het gaf niet eens mooie foto's. Snel weer de berg af gelopen op weg naar de geldautomaat. Hier wat dollars uitgetrokken om vervolgens in het hotel eindelijk te douchen (wat is het hier stoffig!). Zometeen wat Khmer eten en dan vroeg naar bed. Morgenochtend om 5.20 uur staat Mr. Mab klaar om ons naar de zonsopgang te brengen. Hier dan wel met de tempels van Angkor op de voorgrond. Daarna wat rondrijden door Angkor voor wat indrukken.

Wij gaan nu een borrel halen. Proost!