azie2011.reismee.nl

Aankomst Cambodja; Siem Reap

De vlucht naar Kuala Lumpur is zonder echte vertraging goed gegaan. De piloot vloog lekker door. Tijdens de vlucht heeft Almar wat slaap gepakt, Sabrina is dit helaas niet gelukt.

Om 6.45 de volgende dag, plaatselijke tijd zette wij voet in Maleisie. Ons vliegtuig naar Cambodja zou om 11 uur weer vertrekken. Op een vlucht van 1 uur, wat achteraf 2 uur bleek te zijn (een onverwachte tijdzone dook op) hadden we een half uur vertraging. Dus dit werd wachten.
Ergens eerst een borrel gehaald. Hier waren we na 12 uur vliegen wel aan toe. Vervolgens ergens een kop koffie gehaald. Almar dacht tussendoor een schoonheidsslaapje te doen. Dit werd hardhandig door Sabrina verstoord omdat wij nog de enige waren in het barretje en zij ineens loops werd. Tijd voor een wandeling.
Om 11.15 vlogen we naar Cambodja. In Siem Reap werd om 12.10 uur voet aan land gezet. En dat na 2 uur vliegen..........(hier kwamen wij er achter).

Na alle formaliteiten voor visa (wat een mensen zijn daar voor nodig) en douane controle pakten wij meteen onze koffers van de band. Bij de uitgang stond onze chauffeur ons al op te wachten. Aangekomen in ons hotel kregen we een welkomstcocktail en werd er uitgelegd wat we al wisten. Onze eigen reis!

Voordat we wat gingen slapen eerst de uitkijktoren beklommen. In de verte hebben we Angkor Wat zien liggen. Dit hebben we nu gezien dus dat betekend voor ons de komende dagen rust. Voor Angkor Wat kwamen we tenslotte naar Siem Reap.

Vanavond goed gegeten in het restaurant. Ons werd Fried Lok Lak aangeraden. Wil je het een keer proberen, hier het recept: http://joyceiracooks.com/2010/06/26/beef-lok-lak/.
Nu gaan we onze jetlag weg drinken en daarna even slapen.

joopanja@hotmail.com

Leuk dat jullie zo'n goede reis hebben gehad, we hadden al gezien dat er slechts 12 minuten vertraging was vanaf Schiphol, dat mag geen naam hebben.
Het eerste verslag gelezen, we zullen jullie blijven volgen, geniet maar van deze mooie reis. Het recept zullen we bekijken en als het de moeite waard is komen jullie het bij ons maar eens eten.
Jullie waren de straat nog niet uit of beide logé's waren al in de kamer en vroegen zijn ze echt weg?
Dus alles is onder controle.

Samantha

Je moet er wat voorover hebben om op de plaats van bestemming te komen.... Maar je krijgt er natuurlijk heel wat moois voor terug! Heel veel plezier en we gaan jullie reisverhalen zeker volgen, hardstikke leuk dat jullie het zo doen! Als je terug komt zijn we weer collega's!!
Heel veel plezier, groetjes Wouter en Samantha

Hanneke

Heel veel plezier en we volgen jullie belevenissen met interesse.

Meridian Travel