azie2011.reismee.nl

De laatste loodjes.............

Een vlucht eerder betekende dat we om 8 uur op Phu Quoc waren. We moesten een half uur wachten op ons transport naar het rustoord. Hierdoor zwermde er als een stel vliegen rond een honingpot 5 taxichauffeurs om ons heen. Die we persoonlijk alle 5 moesten afzeggen, dachten ze. Almar werd er zat van en wuifde ze allemaal weg onder de vriendelijke woorden 'kssst', waardoor de rust terug gekeerd was en bij Sabrina ook. Een seconde later en zij had de mannen vriendelijk op haar wijze weg laten gaan.

Bij aankomst in ons hotel bleek er een standaard kamer met tuinzicht gereserveerd te zijn. Helaas moest dit een bungalow zijn. Onze reisagent werd gebeld. Mr. Tam vertelde ons continu dat dit niet gereserveerd was. Dat was zijn probleem en ons probleem moest eerst opgelost worden. Na heen en weer gepraat te hebben zou hij ons op zijn kosten een paar dagen 'upgraden'. Helaas betekende dit voor ons een dag 'downgraden' waar we niet blij van werden. Dit ging de heer Tam niet snappen. Hij moest nu de kosten voor de bungalow betalen. Dat wij dit al in Nederland hadden gedaan ging bij hem niet echt doordringen.
Na een half uur kwamen we tot een compromis dat hij 3 dagen bungalow voor zijn rekening zou nemen (hij begreep er echt niets van) en dat de eerste nacht een standaard kamer betrokken moest worden. Wij waren er klaar mee en gingen hier onder protest mee akkoord. Volgens Tammetje zou ook heeeeel Phu Quoc vol zitten. De laatste nacht zitten we waarschijnlijk in 'ocean view', dit compenseert dan nog een beetje. Maar waar de tuinzicht in de eerste nacht is gebleven dat weten wij niet. We keken namelijk uit op de muur van het restaurant. Wellicht de sla en de groente? En het is zo druk hier op het strand, wij vragen ons af waar die 20 mensen zich laten huisvesten, maar goed......

We gaan nu maar rusten, het zijn de laatste dagen. Oja, de bungalow waar we ondertussen in zitten is wel knus. Vandaag was het bewolkt en hebben we het dorpje Duong Dong bekeken. Was wel zweten die 2 kilometer lopen. Maar dat hebben we voor de zekerheid maar weer aangevuld.
Woensdag gaat onze vlucht naar HCMC. Donderdag terug richting Nederland. Voor nu denken wij niets meer te gaan melden hier. Wij gaan nog even van de zon genieten en dan is het over!

Roos

Ik heb genoten van jullie reisverhalen en foto's.
Nu nog even lekker relaxen, enjoy!

anja en joop

jullie kaarten waren er op donderdag 17 februari, onze ervaring in het verre oosten zijn anders, die kaarten moeten nu nog komen. Van het reisverslag hebben we met volle teugen genoten, dat scheelt straks veel tijd, dan hoeft er niet meer zo veel verteld te worden.
Geniet de laatste dagen nog maar lekker

Samantha

Wat een mooie foto's zeg en wat een verhalen! Jullie heb een hoop beleefd. Toch is er altijd wel wat op vakantie wat niet goed gaat, het lijkt er helaas wel bij te horen..... Geniet nog even lekker van de zon, nu het nog kan! Het is hier namelijk behoorlijk koud.
Tot snel!

Meridian Travel