azie2011.reismee.nl

Saigon, de stad........

De Cu Chi tunnels stonden voor vandaag op het programma. Deze tunnels zijn in de Vietnam oorlog met de USA aangelegd. Een gangenstelsel van honderden kilometers. In de plaats Cu Chi zijn deze opengesteld en licht aangepast voor toeristen. De plek wordt zeer druk bezocht. Zelfs nu het naseizoen is. Hierdoor kon je bijna nergens bij komen. De plek zelf is namelijk niet erg groot. Beetje Vietnamese formaat. Het was interessant om te zien. Wij zijn zelf een klein stukje de tunnel in geweest. Dit gaf een erg benauwd gevoel. Je moest flink door je hurken om er door te kunnen. Voor de iets wat gezettere medemens raden wij deze tunnels toch echt af! De tunnels kwamen uit in diverse ruimten waar gekookt en gewoond werd. Zeer primitief. Op het terrein werd getoond welke martelwerktuigen er in valkuilen werden geplaatst. Leek ons geen mooie dood, als dat al de bedoeling was.

In de middag zijn wij in HCMC naar de Saigon rivier gelopen. Niets bijzonders, alleen water en een bouwput. Aan het eind van de dag, na het verkeer overleefd te hebben (een brommer ging vlakbij ons op zijn plaat ;-), wat vocht bijgetankt.

Wij zijn nu echt toe aan rust. Morgenochtend vliegen we naar Phu Quoc, spreek uit: Fuok. Eindelijk van onze welverdiende rust genieten. Helaas voor maar 4 dagen. Dan moeten we weer een dag terug naar dit dorp. Daar gaan we nog even niet aan denken.

Meridian Travel